وبلاگ

پیش نیاز انتقال مالکیت دستگاه
پیش از انتقال مالکیت یک تلفن همراه، ابتدا باید از اینکه شناسهی IMEI آن برای شما ثبت شده باشد مطمئن شوید. بنابراین، اگر قصد فروش دستگاهی را دارید که پیش از شروع طرح رجیستری روشن بوده و هیچ اقدامی مبنی بر ثبت آن انجام ندادهاید، ابتدا به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت سیمکارت خود درآورده و سپس به سیمکارت خریدار انتقال مالکیت دهید.

آیفونهای شرکت اپل از تاریخ ۱۴ آذر سال ۱۳۹۶ مشمول طرح رجیستری کشور شدند. هر سیمکارتی که پیش از زمان شروع این طرح بر روی دستگاه قرار گرفته باشد، در سامانهی همتا به عنوان مالک آن به حساب خواهد آمد. اما برای انتقال مالکیت نیاز است یک بار به صورت دستی آن را ثبت کنید.
دقت داشته باشید، برای افزودن موفقیتآمیز دستگاه، حتماً باید با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری بر روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید. اگر بیش از یک سیمکارت دارید و نمیدانید کدام یک در زمان شروع این طرح بر روی تلفن همراه شما بوده، یا فرایند را با تمام سیمکارتهای خود انجام داده و یا مطلب مشکل عدم شناخت مالک قبلی را مطالعه کنید.
افزودن دستگاه در سایت همتا

۱. به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیمکارت وارد سامانه شویم.

۲. در این مرحله شماره سیمکارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاهتان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال میشود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.

۳. پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

۴. در مرحله بعدی لازم است تا شناسه دستگاه (IMEI)، خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.
- شناسه دستگاه بر روی جعبه، پشت آیفونهای قدیمی، داخل تنظیمات آیفون یا با شمارهگیری #06#* قابل مشاهده است.
- برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI) بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

۵. چنانچه شناسههای اظهار شده، با سیمکارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
- درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه(IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه دوم دستگاهتان را نیز وارد نمایید.
افزودن دستگاه با استفاده از کد دستوری

۱. کد دستوری *7777# را در تلفن همراه خود شمارهگیری نمایید.
۲. عدد ۴ که مربوط به افزودن دستگاه است را وارد کرده و دکمهی Reply را بزنید.

۳. در صفحهی بعد شناسهی دستگاه (IMEI) را وارد کرده و دکمهی Reply را بزنید.

- پس از انجام مراحل بالا، این پیغام نمایش داده میشود. سپس نتیجهی آن در قالب یک پیامک برای شما ارسال خواهد شد.