وبلاگ

بازیابی اطلاعات سیمکارت منقضی شده یا واگذار شده
در صورتی که قبلاً در سایت همتا با استفاده از کد ملی ثبت نام نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیمکارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاههای شما از کارتابل سیمکارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف میشود، ولی شما میتوانید این اطلاعات را برای سیمکارتهای دیگر خود بازیابی کنید.

برای اینکار لازم است شناسهی دستگاه (IMEI) یا دستگاههای خود و شماره سیمکارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.
- در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، و دو سیمکارت یا بیشتر در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیمکارتها و یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیمکارتها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی میماند.
- در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیمکارت وارد کرده باشید و این شماره سیمکارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، با انجام آموزش “فراموشی رمز کارتابل کد ملی” در بخش سامانه همتا ، تمامی اطلاعات دستگاههای شما در کارتابل کد ملی بازیابی میشود.
مراحل بازیابی

۱. به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه کنید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده نمود و یا ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیمکارت آموزش داده میشود.

۲. پس از وارد کردن شماره سیمکارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال میگردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

۳. در صفحه اصلی «مدیریت دستگاهها»، بر روی گزینه “افزودن دستگاه” کلیک کنید.

۴. در صفحه باز شده، شناسه دستگاه (IMEI) خود را که میخواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد، وارد کرده و روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

۵. سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیمکارت قبلی (سیمکارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت میکنید. شماره سیمکارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه ” تأیید ” کلیک کنید.

۶. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار میگیرد.